"Expanzi plánujeme, jednáme o několika dalších lokalitách v Praze, další obchody otevřeme v průběhu několika měsíců. Počet prodejen není omezen, reálné je otevřít 20 prodejen během dvou let. Franšízy neplánujeme," uvedl Mrozek, bývalý předseda představenstva české pobočky řetězce Marks & Spencer.
Delmart nabízí pětinu sortimentu pod vlastní privátní značkou. Na silně konkurenčním českém maloobchodním trhu se chce zaměřit na prodej kvalitních potravin. Nabídne mimo jiné pečivo z vlastní pekárny a od malých specializovaných pekařů, či maso a uzeniny podle vlastních receptur a bez přídatných látek. Součástí první prodejny je bistro a kavárna.
"Tuzemští dodavatelé představují přibližně 80 procent celkového počtu dodávek," uvedl Mrozek. Počet obchodníků, kteří se začínají specializovat na tuzemské regionální potraviny, v poslední době rychle roste. Například řetězec Billa chce do příštího roku zvýšit podíl českých potravin ve svých obchodech z 68 na 75 procent. Podíl tuzemských potravin se v českých obchodních řetězcích nyní pohybuje od 40 do 75 procent. Regionální potraviny nabízejí v ČR také sítě farmářských obchodů Sklizeno či Náš Grunt a desítky farmářských trhů.
Nabídkou poctivých potravin láká zákazníky také nedávno otevřené pražské centrum Pankrácký Rynek, které zahrnuje několik prodejen a bistro. "Aktuálně neuvažujeme o vzniku dalšího podobného centra. Pokud se koncept osvědčí, určitě se tomu nebráníme. Jinak koncept naší tržnice je stále ve 'zkušebním' testovacím režimu. Finální podoba by měla být dotažena v září," řekl ČTK spolumajitel centra a tvůrce konceptu Filip Sajler.
Podle něj má koncept úspěch. "Mile nás překvapil zejména rychlý zájem, a to nejen místních zaměstnanců kancelářských prostor pankráckého 'Manhattanu' o obědovou nabídku bistra. Stejně dobře se daří i jeho nabídce snídaní a odpoledních meníček," dodal Sajler.