"Upravili jsme proporce vozidla. Nová Fabia bude nižší a širší než doposud a tím i stabilnější na silnici. Navíc bude mít ostřejší hrany, čisté linie a krystalické prvky designu. Tím dosáhneme větších kontrastů a velmi výrazné hry světla a stínů," uvedl šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.
Nová Fabia působí sportovněji, v přední části dostala zvýrazněnou masku chladiče s ostře řezanými světlomety, výrazně tvarovanou kapotou s dvěma charakteristickými prolisy po stranách a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. Po celém boku přibyla vysoko položená ostrá linka. Koncové světlomety mají tradiční tvar písmene C a nechybí ani příčné prolisy kolem registrační značky, které mají nové modely Škody.
V porovnání s předchůdcem je nová Fabia o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. Kufr má být největší ve třídě. Celkem bude mít k dispozici sedm motorů, které nabídnou proti předchozí generaci úsporu až 17 procent. Dostane zcela nový turbodiesel 1,4 TDI, který zatím v jiném modelu není. Podle motoristického novináře Radka Pecáka je zajímavostí, že Škoda spolu se starou Fabií vyřazuje po letech motor 1,4 16V, který technicky vychází z původního motoru 1,3 pro golf 1. generace.
Fabia má nabídnout celkem deset "chytrých řešení", mezi nimi poprvé u modelu Škoda technologii MirrorLink, s jejíž pomocí lze propojit chytrý telefon s vozidlem. V nabídce bude na výběr mezi 15 barvami karoserie a k tomu navíc speciální barevný koncept s možností individuální volby barvy střechy, kol z lehkých slitin a krytů vnějších zpětných zrcátek. K dostání budou tři stupně výbavy.
Loni byla Fabia po Octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200.000. Výstavní premiéru bude mít nová Fabie na pařížském autosalonu na začátku října.