Podle Metrostavu je stavba dokončena. Most by se měl pro auta i tramvaje otevřít 6. října. Záležet ale bude na rozhodčím soudu, který by měl v září rozhodnout o tom, kolik Praha Metrostavu za most zaplatí. Na začátku října, tedy několik dní před komunálními volbami, měl být původně otevřen celý tunel Blanka, což se ale nestane.
Přes den se budou na mostě odehrávat dynamické zkoušky. V různých rychlostech na něj budou střídavě najíždět auta a tramvaje. Budou se míjet a třeba ve vysoké rychlosti brzdit. V noci pak bude mostní konstrukce vystavena zatěžkávacím zkouškám, při nichž stavaři na most pustí těžká vozidla naložená kamením. "Tento čas je volený proto, že v nočních hodinách je stabilní teplota, která zvyšuje přesnost měření," vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.
Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma, měl původně sloužit už v roce 2011. Jeho dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií. Termín zprovoznění zatím není znám. Firma ČKD Praha DIZ mluví o dubnu příštího roku.
V průběhu let navíc Blanka zdražila o několik miliard korun a nynější vedení města neví, jak sporné faktury zákonnou cestou zaplatit. Konečný účet by měl být 36,9 miliardy korun. Kvůli neproplaceným fakturám se Praha soudí s Metrostavem. V září by měli arbitři řešit cenu Trojského mostu, která se z původních 400 milionů navýšila na více než miliardu korun. Mluví se o částce zhruba 1,3 miliardy korun. Metrostav ji ale oficiálně komentovat nechce. Prahu navíc čeká také arbitráž i s dalším věřitelem, firmou Inženýring dopravních staveb, která na stavbu dohlíží.