"Smlouva pochází z roku 2006, je logické, že se cena tak velké stavby v průběhu doby změnila," řekl k unesení Nouza. Za zdražením podle něj stojí mimo jiné valorizace, ale i změna způsobu ražby, použití technologií a dodatečné práce, které si v průběhu prací vyžádal mimo jiné Pražský hrad, Praha 6 a technická správa komunikací.
Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), v průběhu let zdražil už o několik miliard. Kvůli neproplaceným fakturám se nyní Praha u rozhodčího soudu pře s firmou Metrostav, která staví Blanku od Myslbekovy ulice až do Troji, tedy včetně Trojského mostu. Stejný spor město čeká i se správcem stavby.
Klíčová dopravní stavba, která je součástí městského okruhu, měla původně řidičům sloužit už v roce 2011. Její dlouho očekávané otevření ale Praha několikrát odložila. Poslední odklad je kvůli problémům s instalací technologií. Termín zprovoznění zatím není znám. Firma ČKD Praha DIZ mluví o dubnu příštího roku.
Jana Hrubá mal