Tatry s motory Euro 6 budou určeny především pro zákazníky v zemích EU z oblasti stavebnictví, lesnictví, těžařství, zemědělství či komunálních služeb. Server Ekonom uvedl, že Tatra od ledna nemohla dodávat své vozy civilním zákazníkům v Evropské unii, protože neměly motor vyhovující emisním normám.
"Pro trhy v EU finalizujeme vývoj modelu Phoenix Euro 6," sdělil předseda představenstva a obchodní ředitel firmy Petr Rusek. "Kromě 12,9litrového motoru Paccar MX-13 plánujeme pro vozy populární modelové řady Phoenix používat i nový 10,8litrový motor Paccar MX-11," dodal.
Automobilky Tatra a DAF spolupracují od roku 2011, kdy byl uveden na trh právě model Phoenix. Tatra je výrobcem podvozku, DAF dodává kabinu, motor a převodovku. Od roku 2011 do konce letošního července bylo v Kopřivnici vyrobeno více než 440 kusů modelu Tatra Phoenix, nejčastěji v plněpohonné verzi 6x6.
Společnost Tatra Trucks vlastní čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera. Noví majitele získali loni automobilku v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. Tatra loni vyrobila 763 kompletních vozidel, což bylo nejvíce od roku 2008. K začátku letošního srpna zaměstnávala firma 875 kmenových zaměstnanců.