"Do Brna jsme naposledy dodávali trolejbusy v letech 2007 až 2009, tehdy se jednalo také o nízkopodlažní kloubové trolejbusy. Odlišný byl ovšem typ vozidel, šlo o vozy Škoda 25 Tr," uvedl.
Trolejbus 31 Tr je plně nízkopodlažní. Komfort mimo jiné podle Majera zajišťuje širší ulička mezi sedadly, výkonný systém vytápění a přehledný informační systém. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí takzvaného kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.
Brněnský dopravní podnik je s vozovým parkem více než 140 vozidel největším provozovatelem trolejbusů v ČR. Všechna vozidla pocházejí ze Škodovky. Její trolejbusy ale jezdí v dalších 13 městech ČR, například v Ostravě, Plzni nebo Hradci Králové.
České trolejbusy míří také do zahraničí. Letos jich plzeňský výrobce dodá 25 do Rigy. Bratislava si nedávno objednala dalších 40 vozidel a celkem tam bude jezdit 120 nových vozů. Letos navíc Škoda Electric uzavřela kontrakt na kompletní montáž a dodávku elektrických výzbrojí pro 49 trolejbusů do italské Boloni a na šest dvanáctimetrových nízkopodlažních vozidel pro španělské turistické letovisko Castellon.
Škoda Electric letos vyrobí přes 300 trolejbusů, trojnásobek oproti loňsku. Plzeňský výrobce trolejbusů, trakčních motorů a pohonů se 770 lidmi, loni utržil 3,4 miliardy korun, meziročně o 100 milionů Kč více. Čistý zisk činil 483 milionů Kč a byl o 20 procent nižší.