"Jsme velmi spokojeni s našimi výsledky za uplynulý finanční rok, které dopadly nad naše očekávání a dokonce mírně převyšují úroveň, kterou jsme dosahovali před prohibicí. Určitě nám pomohl i rostoucí trend konzumace kvalitních a prémiových alkoholových značek," komentoval výsledky generální ředitel likérky Anthony Schofield.
Likérů domácích značek, jako je Becherovka Original, Lemond či KV 14, firma prodala o 19,2 procenta více než loni. Prodej importovaných značek, mezi které se řadí například whiskey Jameson či gin Beefeater, se zvýšil meziročně o 17,2 procenta.
Hospodaření společnosti v předchozím roce negativně ovlivnila metanolová aféra a následná prohibice. Poté, co se v září 2012 objevily desítky lidí se zdravotními problémy po konzumaci otráveného alkoholu, vyhlásilo ministerstvo zdravotnictví zákaz prodeje lihovin nad 20 procent alkoholu. Po dvou týdnech se opatření zmírnilo. Pro Becherovku měla aféra nejhorší dopad na Slovensku, kde jí prodej klesl o polovinu.
Becherovka je společností s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů, tehdy jako rodinný podnik. V roce 2001 byl dokončen proces privatizace a společnost přešla do vlastnictví francouzské skupiny Pernod Ricard, která je druhým největším výrobcem alkoholických nápojů na světě. Becherovka se tradičně objevuje v první desítce nejoblíbenějších českých značek. Recept na výrobu likérů znají údajně pouze dva pracovníci výroby.