Škoda chce do roku 2020 zvýšit odbyt v Číně na 30 pct

29.08.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mladá Boleslav 29. srpna (ČTK) - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce zvýšit odbyt v Číně do konce desetiletí z 25 na 30 procent. Novinářům to dnes řekl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland u příležitosti návštěvy místopředsedy čínské vlády Čanga Kao-li. V prvním pololetí zvýšila Škoda své prodeje v Číně na 130.700 vozů, do budoucna tam plánuje vyrábět další větší SUV. Podle informací ČTK by mělo být až sedmimístné.

Čína je největším samostatným trhem automobilky, své vozy tam prodává od roku 2007. Ve spolupráci se společným podnikem firmy Volkswagen vyrábí v Číně ve třech závodech šest modelů - Fabii, Rapid, Rapid Spaceback, novou Octavii, Yetiho a Superb. Z Česka tam automobilka dováží Škodu Superb Combi a Škodu Yeti s pohonem všech čtyř kol. Plánuje tam také dovážet Octavii Scout. "Samozřejmě plánujeme i představení dalších modelů, na podzim v Paříži novou Fabii, kterou uvedeme také v Číně, následovat ji bude i nový Superb," řekl Vahland. Uvedl, že kdyby Škoda měla vyvíjet modely pouze pro evropský trh, příliš by se to automobilce nevyplácelo.

Škoda chce navýšit odbyt v Číně o pět procent na 30 procent. "Bude to záviset na vývoji čínského trhu a zavádění nových modelů, ale viděl bych to do konce desetiletí," doplnil Vahland. Podle něj čínští zákazníci požadují větší vozy, proto se uvažuje o výrobě dalšího většího SUV pro čínský trh. "Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo," řekl ČTK.

Roční objem prodeje v Číně se zvýšil z 27.300 vozů v roce 2007 na 227.000 vozů v roce 2013. V prvním pololetí zvýšila Škoda své prodeje v Číně o 8,7 procenta na 130.700 vozů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK