Stavbu nového úseku metra provázejí problémy. Ministerstvo dopravy loni krátilo strop pro čerpání evropských dotací. Dopravní podnik, který je stoprocentně vlastněn Prahou, vypořádává problematické faktury za vícepráce, které při stavbě vznikly. Interní audit navíc upozornil na řadu nesrovnalostí, které stavbu provázely. Odhalil mimo jiné některá pochybení v řízení projektu. Podle vedení dopravního podniku ale neprokázal vznik škody. Stavbou se už v minulosti zabýval ÚOHS.
Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku metra je 22,5 miliardy korun. Podle Ďuriše bude konečný účet možná o dvě miliardy nižší. Z evropských fondů má na stavbu přijít 7,5 miliardy korun. Další peníze jdou z jedenáctimiliardového úvěru z EIB, který čerpá Praha. EIB si na konci loňského roku vyžádala některé podklady, mimo jiné i výsledky interního auditu. Později i výsledek šetření ÚOHS.
EIB již samotnou půjčku schválila a jsou hotovy i smlouvy mezi bankou a Prahou. Zástupkyně ředitele magistrátu Zdena Javornická už dřív ČTK potvrdila, že s vyplacením peněz čeká EIB pouze na rozhodnutí ÚOHS. "Pokud úřad uvede, že je vše v pořádku, vyplacení peněz nic nebrání," řekla. Podle Ďuriše rada částku uvolnila, aby mohly práce dál pokračovat.
Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Zkušební jízdy začnou na jaře příštího roku.