"V Rusku jsme teď měli podíl na trhu pět procent, v posledních třech měsících to bylo už něco přes čtyři procenta a samozřejmě když celkový trh klesne ze čtyř milionů vozů na dva miliony vozů, tak je to rozpětí kolem sta tisíc vozů, takže samozřejmě to má nějaký vliv na odbyt," řekl Wahland. Škoda v Rusku ročně prodá asi 90.000 vozů. V prvním pololetí zákazníkům tam Škoda dodala 42.000 aut, o 800 méně než v prvním pololetí loni. V červnu se prodeje značky v Rusku snížily o 1200 vozů na 7900.
Provozní zisk největší české automobilky se v prvním pololetí zvýšil o 74,9 procenta na 425 milionů eur, tedy zhruba na 11,7 miliardy korun. Tržby meziročně stouply o 20,3 procenta na rekordních téměř šest miliard eur (asi 165 miliard Kč). V prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období.
apn jpt