"Navzdory turbulentní situaci na ruském trhu dodala Škoda Auto během prvních sedmi měsíců roku 2014 svým zákazníkům 49.100 vozů, přibližně stejně jako v loňském roce. V červenci Škoda rostla dokonce o 3,8 procenta, zatímco celkový trh výrazně poklesl," řekl ČTK Kubík. Tržní podíl se v červenci v Rusku meziročně zvýšil z 3,1 na 4,2 procenta, celkem tedy narostl o více než 34 procent a výroba tam běží podle plánu.
Škoda v Rusku pokračuje v modelové ofenzívě, nabízí tam šest modelů značky. Od poloviny roku 2013 automobilka obnovila a rozšířila velkou část nabídky pro Rusko o novou generaci vozu Octavia, modernizované SUV Yeti, omlazenou Škodou Superb a vůz Rapid. V těchto dnech na moskevském autosalonu slaví ruskou premiéru nová Škoda Octavia Scout, která bude na trh uvedena ještě letos.
Škoda v Rusku vyrábí ve dvou závodech, v Kaluze a v Nižním Novgorodu a je třetím největším trhem firmy. V červenci se v Rusku prodalo 7100 aut značky Škoda, což představuje nárůst o 3,8 procenta.
Provozní zisk největší české automobilky se v prvním pololetí zvýšil o 74,9 procenta na 425 milionů eur, tedy zhruba na 11,7 miliardy korun. Tržby meziročně stouply o 20,3 procenta na rekordních téměř šest miliard eur (asi 165 miliard Kč). V prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období.