Společnost Prisko se v roce 1995 smluvně zavázala spolupracovat se společností Volkswagen na vymáhání pohledávky v hodnotě 676 milionů korun za společností Motokov. Na základě uzavřených dohod se Volkswagen a Prisko staly ideálními spoluvlastníky pohledávky v poměru 55,4 procenta Prisko a zbytek Volkswagen. Společnost Prisko se ovšem v roce 1996 s Motokovem vyrovnala, aniž by o tom německou stranu informovala. "Tím byla poškozena jak společnost Volkswagen, tak i sama společnost Prisko. To bylo později příčinou táhlých arbitrážních a soudních řízení mezi oběma společnostmi, nárůstu úroků z prodlení a vynakládání nemalých nákladů na tato řízení," uvedlo MF. Společnost Volkswagen přitom v rozhodčím řízení uspěla a Prisko muselo uhradit způsobenou škodu.
"Je to skandál bývalých ministrů financí. Jenom tím, že případ neřešili, původní částka nutná k narovnání narostla o více jak 150 milionů na úrocích z prodlení a o více jak 80 milionů na nákladech řízení," uvedl ministr financí Andrej Babiš (ANO).
MF v červenci 2014 uzavřelo jménem společnosti Prisko s Volkswagenem dohodu o vypořádání a narovnání. Dohodou bylo dosaženo ukončení dalšího soudního či exekučního řízení.
Firma Prisko má od začátku devadesátých let na starosti vyrovnání závazků a pohledávek mladoboleslavské Škody. Zkratka Prisko je zkratkou privatizace mladoboleslavské automobilky, kterou v roce 1991 získal právě německý koncern Volkswagen.