Dollar General šel s nabídkou na koupi Family Dollar za akcionáři

10.09.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York 10. září (ČTK) - Americký diskontní řetězec Dollar General předložil nabídku na převzetí konkurenční společnosti Family Dollar Stores přímo jejím akcionářům. S takzvanou nepřátelskou nabídkou přišel poté, co vedení Family Dollar minulý týden podruhé odmítlo jeho žádost jednat o návrhu koupit firmu za 9,1 miliardy dolarů (195 miliard Kč).

Dollar General oznámil veřejnou nabídku na odkoupení všech akcií Family Dollar po 80 dolarech za kus. Je to stejná cena, jakou firma předložila vedení Family Dollar před týdnem, kdy ji mírně zvýšila z původní srpnové hodnoty 78,50 USD.

Family Dollar minulý týden sdělila, že ani nový návrh dostatečně neřeší možné námitky regulačních úřadů a pravděpodobně by nezískal jejich souhlas. Dollar General přitom slíbila, že v zájmu schválení transakce ze strany antimonopolních úřadů je po spojení ochotna prodat až 1500 prodejen. Navíc nabídla konkurentovi odškodné 500 milionů dolarů v případě neschválení transakce.

"Nyní se může zahájit proces antimonopolního přezkoumání nabídky a my budeme mít příležitost předložit naši pozici přímo FTC (Federální obchodní komisi, která v USA posuzuje firemní fúze)," uvedl podle agentury Reuters šéf Dollar General Rick Dreiling.

Vedení Family Dollar nadále podporuje nižší návrh na převzetí od společnosti Dollar Tree. Ta koncem července nabídla za firmu 8,5 miliardy dolarů a podle Family Dollar má její nabídka větší šanci na schválení u regulačních úřadů.

Family Dollar se dostala do finančních potíží, kvůli nimž zavírala prodejny a snižovala ceny. Jeden z jejích velkých akcionářů, známý investor Carl Icahn, již v červnu vedení Family Dollar vyzval, aby nabídlo firmu k prodeji.

Sítě menších diskontních prodejen ve Spojených státech čelí rostoucí konkurenci ze strany provozovatelů velkých supermarketů a hypermarketů, jako je Wal-Mart Stores nebo Kroger. Ty se snaží nabídkou levnějšího zboží přilákat více zákazníků s nízkými příjmy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK