"Největší bude do roku 2020 tramvajová trať do univerzitní, průmyslové a obchodní zóny Borská pole, jejíž náklady mají být 650 milionů korun. Podle mě tolik peněz nebude potřeba, protože vlastní trať přijde na 350 milionů a zbytek jsou doprovodné stavby, na nichž se dá ušetřit," uvedl. Stovky milionů půjdou na několik staveb navazujících na přestavbu železničního uzlu kolem hlavního nádraží, což budou hlavně přestupní uzly v Šumavské ulici a stavby na nové trati. Dalších 700 milionů Kč budou stát výkupy pozemků a stavby související s druhou etapou západního obchvatu, tedy hlavně retenční nádrž Vinice za 150 milionů korun a napojení aleje Svobody přes lokalitu "Berlín" do Radčic.
Podobně jako v nyní končícím programovém období EU počítá Plzeň s výrazným podílem dotací, zbytek doplatí sama a úvěrem Evropské investiční banky (EIB), s níž už dohodla rámec 650 milionů korun. "Ani v dalším letech se nechce město výrazně zadlužit," řekl náměstek. Plzeň má nyní od EIB dva úvěry z let 2005 a 2009 v celkové výši 2,43 miliardy Kč. Díky nízkým úrokům, čtyřletému odkladu a dvacetiletému splácení jsou dlouhodobě nejlevnějšími půjčkami na trhu.
"Za tyto peníze jsme od roku 2005 získali 13,5 miliardy korun nového majetku," uvedla Kuglerová. Celkový majetek města tak k letošnímu 30. červnu činí 39,17 miliardy Kč, do nějž ještě není započítané nové divadlo a dokončovaná úpravna vody.
V podílu majetku na obyvatele je Plzeň z 25 statutárních měst po Praze a Karlových Varech třetí nejlepší s částkou 189.000 Kč. Podle zadlužení na občana je na 18 místě s 13.600 korun a podle absolutní výše zadlužení je 20. s aktuálními úvěry 2,275 miliardy korun, výhradně od EIB. "Město má tento dluh, ale na účtu asi dvě miliardy korun cash. To, že máme půjčeno tolik dlouhých peněz (na 20 let), neznamená, že město peníze nemá," řekl náměstek. V podílu úvěrů k majetku je Plzeň s číslem 9,65 procenta desátá. "Dle hodnoty ukazatele dluhové služby (splátky k příjmům) čtvrtá nejlepší s 2,63 procenta," dodala Kuglerová.