"Dnešní EuroCity Košičan urazí cestu z Prahy přes Vsetín do Košic za osm hodin a 21 minut, v opačném směru ještě o pět minut pomaleji," uvedl dopravce. Nový spoj má být podle ČD nejrychlejším železničním spojením tuzemské metropole a východního Slovenska. V polovině minulého století dosahovala doba jízdy z Prahy do Košic mezi 14 a 15 hodinami.
Podrobné informace o cenách jízdenek dopravce neuvedl, chce je zveřejnit později. Na současných vnitrostátních spojích zajišťovaných pendoliny jde o povinně místenkové vlaky s příplatkem. Jeho výše se pohybuje podle konkrétního spoje a předstihu, s jakým jízdenku cestující kupuje od nuly do 250 korun, řekl ČTK mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Zájem o spolupráci se slovenskými drahami měl původně soukromý dopravce Leo Express. Jednání o případné spolupráci ale slovenský dopravce zastavil v červnu. I po krachu jednání ale majitel Leo Expressu Leoš Novotný potvrdil, že jeho zájem o přepravu na Slovensko trvá a od nového jízdního řádu vypraví dva spoje denně.
Vlaky Českých drah budou z Prahy vyjíždět mezi šestou a sedmou hodinou ranní a v Košicích by měly být po druhé hodině odpolední, uvedl Šťáhlavský. Zpět by se měly z Košic vracet po třetí hodině odpolední a dorazit do Prahy mezi desátou a jedenáctou večerní.
Vlaky pendolino zajišťovaly podle Českých drah dopravu na Slovensko již v minulosti. V letech 2006 až 2009 a pak znovu v jízdním řádu 2010/2011 je provozovaly společně ČD a ZSSK na spoji Slovenská strela mezi Prahou a Bratislavou a krátce jezdily také na lince spojující Prahu a Ostravu se Žilinou.