Podle dřívějších informací ŘSD mají mosty vadná ložiska. Jsou vysutá mimo přípustné meze a mostní podpěry se pohybují nerovnoměrně. Nedávno proto na mosty zakázalo vjezd nákladní dopravě a omezilo rychlost pro osobní vozidla s tím, že se nadále prověřuje, zda nebude nutné stavbu uzavřít pro dopravu úplně.
To ale podle stavební společnosti, která mosty stavěla, nutné nebude. Podle závěrů kontroly jsou mosty z hlediska použitelnosti na stupni tři v pětibodové škále, a jsou tedy "použitelné s výhradou" a nikoliv v havarijním stavu, dodala. Na mostech podle firmy mohou jezdit vozidla s nápravovou hmotností do 24 tun.
Firma zároveň obvinila ředitelství silnic, že na mosty nedovoluje vstup jejím expertům, kteří by ověřili příčinu poruch a navrhli jejich nápravu. Za tři roky se prý takovéto povolení nepodařilo od státní instituce získat.
Přesto ale spolenčost předpokládá, že problémy na mostech jsou obdobně jako na celé zvlněné D47 způsobeny nikoliv vadnou konstrukcí, ale použitím nesprávného materiálu takzvaného studeného odvalu, který do stavby požadovalo ŘSD.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá s tím, že do podkladu použila materiál, který ŘSD samo požadovalo.