"V Dolním Němčí Baťa vyrábí obuv pod značkou Weinbrenner. Jedná se o pohodlnou módní městskou obuv, která v posledních letech zaznamenala úspěch jak v České republice, tak i v zahraničí. Zájem o ni mají i čínské trhy. Značka zaznamenala dvacetiprocentní nárůst výroby," uvedl Ohanka.
Firma v roce 2009 omezila kvůli hospodářské krizi v Dolním Němčí výrobu, z podniku tehdy muselo odejít 120 z 234 zaměstnanců. Nyní tam pracuje kolem 150 zaměstnanců, jejich počet by se měl kvůli nárůstu výroby zvyšovat. Najít v regionu kvalifikovanou pracovní sílu však není také podle dalších výrobců obuvi snadné, firmy si své zaměstnance většinou vychovávají samy.
Baťa plánuje také rozšíření svého administrativního centra. "Ve Zlíně je dlouhodobě plánováno vytvoření takzvaného Centra sdílených služeb, které bude zajišťovat finanční administrativu pro pobočky Baťa v celé Evropě. První zaměstnanci již byli přijati a zaškolují se do svých pozic," uvedl Ohanka.
Rozšiřují se také služby e-shopu v Praze. "V budově prodejny Baťa na Václavském náměstí v Praze sídlí tým E-com, který má na starosti rozvoj e-shopu a celkovou elektronickou komunikaci společnosti směrem k zákazníkům v Evropě. V rámci kontinuálního rozšiřování služeb zákazníkům tým představil službu Click and Collect, díky které může zákazník nakoupit na e-shopu a nakoupené zboží si vyzvednout přímo na prodejně. Tato služba je spuštěna na Slovensku a v Česku," podotkl Ohanka.
Společnost Baťa v Česku loni utržila asi 1,78 miliardy korun, podobné tržby byly v roce 2012. Firmě však výrazně klesl zisk, z 36,4 milionu korun v roce 2012 na loňských 7,6 milionu korun. Baťa měla loni v Česku 73 prodejen, zaměstnávala 945 lidí. Akciová společnost Baťa vznikla v roce 1991 a navázala na výrobu národního podniku Svit. Jejím jediným akcionářem je nyní nizozemský International Footwear Investment B.V.