Tržby Olmy už od roku 2012 žene vzhůru rychle rostoucí prodej jogurtů a zvýšil se také prodej roztíratelných tuků Zlatá Haná. Vedení Olmy si loni pochvalovalo dobré ceny mlékárenských komodit na světových trzích a rostoucí prodej čerstvého mléka.
Pozitivní vliv na tržby Olmy měl loni podle její generální ředitelky Simony Sokolové nový kontrakt na dodávku jogurtů, který mlékárna uzavřela s největším polským obchodním řetězcem Biedronka. Maloobchodní firma v Polsku provozuje 2700 obchodů.
Olma je významným tuzemským výrobcem mlékárenských výrobků. Mezi hlavní odběratele olomoucké mlékárny patří obchodní řetězce. Rozhodující součástí prodejního sortimentu Olmy u většiny významných odběratelů v Česku, Slovensku, Polsku a Maďarsku jsou čerstvé mléko a smetany, kysané výrobky a jogurty.
"V roce 2013 společnost rozšířila produktové portfolio o rekordní počet novinek, a to jak z hlediska obalové či technologické inovace, tak i na základě vývoje zcela nových produktů," podotkla Simonová.
Loni na podzim Olma zahájila zkušební provoz nové technologie na výrobu máselných výrobků, díky které jako první tuzemská mlékárna uvedla na trh tradiční máslo se sníženým obsahem tuku. Do technologie, která umožní také výrobu mléčných a smetanových pomazánek, Olma investovala bezmála 100 milionů korun.
Vedení Olmy plánuje s pomocí dotací investovat další desítky milionů korun, podrobnosti ale zatím nezveřejnilo. Z informací zveřejněných na stránkách Státního zemědělského intervenčního fondu vyplývá, že Olma připravuje novinky ve výrobě přírodních sýrů. Z programu Rozvoje venkova už Olma na tento projekt získala dotaci 44 milionů korun.
Skupina Agrofert ovládla Olmu na začátku roku 2009, kdy kapitálově vstoupila do společnosti Milkagro, která byla majoritním vlastníkem mlékárny. Firmu Milkagro do té doby vlastnili zemědělci. V roce 2008 Olma vykázala rekordní ztrátu 214 milionů korun a v následujících letech se její hospodaření vrátilo zpět do černých čísel. V roce 2012 Olma více než zdvojnásobila čistý zisk na 128 milionů korun.