Zahájení staveb čtyř nových úseků se týká části mezi Veselím nad Lužnicí na Táborsku a Českými Budějovicemi. Podle Čížka práce na těchto úsecích skončí v roce 2017 a 2018. \"Na trase plánovaného obchvatu Českých Budějovic jsme obnovili výkupy pozemků a věříme, že se nám vše podaří během roku 2014 a 2015 dotáhnout,\" uvedl Čížek. ŘSD také začalo pracovat na dokumentaci pro další úseky komunikace mezi Českými Budějovicemi a hraničním přechodem. Na jejím základě by příští rok mohl začít výkup pozemků.
Čížek uvedl, že zvládnutí prací do roku 2021 má pragmatický důvod. V tu dobu končí druhé operační období evropských dotací. \"A bez nich bychom tuto stavbu nedokázali zrealizovat,\" uvedl předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavel Eybert. Odhadovaný rozpočet na dostavbu jihočeské části dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 činí 30 miliard korun. Ale cenu mohou ještě výrazně snížit výběrová řízení na zhotovitele. Eybert uvedl, že odhadem 70 procent z celkové částky budou tvořit právě peníze z evropských fondů.
Dálnice D3 má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi. Z plánované trasy je zatím v provozu zhruba čtyřicetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicím a Meznem na Benešovsku. Eybert dodal, že situace kolem D3 ve Středočeském kraji je vzhledem k posudku vlivu stavby na životní prostředí komplikovanější.
Na loni otevřeném úseku dálnice na Táborsku se před časem objevily před předáním díla stavební nedostatky. Čížek věří, že nově budované části budou v tomto směru dokonalejší. \"Nastavili jsme procesy tak, abychom se vyhnuli snížení kvality a také vícepracem,\" uvedl. Eybert dodal, že však nelze u podobně rozsáhlé stavby do předání díla vyloučit nedostatky, které musí zhotovitel následně odstranit.