ŘSD chce letos a příští rok začít stavět čtyři nové úseky D3

18.09.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

České Budějovice 18. září (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce zahájit v letošním a příštím roce stavbu dalších čtyř úseků dálnice D3 v Jihočeském kraji. Komunikace má do roku 2021 vést přes celý region až na hraniční přechod s Rakouskem. Vzniklo by tak nových 68 kilometrů dálnice a rychlostní silnice. Po mimořádném jednání Sdružení pro výstavbu D3 a R4 v Českých Budějovicích to řekl ředitel úseku plánování a realizace staveb ŘSD Tomáš Čížek.

Zahájení staveb čtyř nových úseků se týká části mezi Veselím nad Lužnicí na Táborsku a Českými Budějovicemi. Podle Čížka práce na těchto úsecích skončí v roce 2017 a 2018. \"Na trase plánovaného obchvatu Českých Budějovic jsme obnovili výkupy pozemků a věříme, že se nám vše podaří během roku 2014 a 2015 dotáhnout,\" uvedl Čížek. ŘSD také začalo pracovat na dokumentaci pro další úseky komunikace mezi Českými Budějovicemi a hraničním přechodem. Na jejím základě by příští rok mohl začít výkup pozemků.

Čížek uvedl, že zvládnutí prací do roku 2021 má pragmatický důvod. V tu dobu končí druhé operační období evropských dotací. \"A bez nich bychom tuto stavbu nedokázali zrealizovat,\" uvedl předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavel Eybert. Odhadovaný rozpočet na dostavbu jihočeské části dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 činí 30 miliard korun. Ale cenu mohou ještě výrazně snížit výběrová řízení na zhotovitele. Eybert uvedl, že odhadem 70 procent z celkové částky budou tvořit právě peníze z evropských fondů.

Dálnice D3 má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi. Z plánované trasy je zatím v provozu zhruba čtyřicetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicím a Meznem na Benešovsku. Eybert dodal, že situace kolem D3 ve Středočeském kraji je vzhledem k posudku vlivu stavby na životní prostředí komplikovanější.

Na loni otevřeném úseku dálnice na Táborsku se před časem objevily před předáním díla stavební nedostatky. Čížek věří, že nově budované části budou v tomto směru dokonalejší. \"Nastavili jsme procesy tak, abychom se vyhnuli snížení kvality a také vícepracem,\" uvedl. Eybert dodal, že však nelze u podobně rozsáhlé stavby do předání díla vyloučit nedostatky, které musí zhotovitel následně odstranit.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK