Návrh stavební společnosti spočívá v odtěžení nestabilního materiálu v násypech, které tlačí na most a způsobují jeho pohyb. Tento materiál (studený odval), který pravděpodobně způsobuje deformace i jinde na ostravské D47, by poté měl být nahrazený jiným materiálem, který by již neměl bobtnat, vyplývá podle Rýdla z podkladu pro návrh oprav.
Na bezpečnosti mostů, které jsou v provozu teprve od roku 2008, se ŘSD se stavební společností neshodne. Zatímco ŘSD na most zakázalo vjezd vozidlům nad 3,5 tuny a nyní sbírá data, zda nebude nutné stavbu pro automobily uzavřít úplně, Eurovia uvedla, že mosty nebezpečné nejsou. Podle závěrů kontroly jsou mosty z hlediska použitelnosti na stupni tři v pětibodové škále, a jsou tedy \"použitelné s výhradou\", a nikoliv v havarijním stavu, uvedla dříve společnost.
\"Zatím nemáme data, která by nás vedla k okamžitému uzavření obou mostů,\" připustil Rýdl. Podle něj ale informace o možném zatížení mostů bude mít státní organizace nejdříve v horizontu týdnů.
Podle Eurovie je důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskání konstrukce navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál přitom požadovalo ŘSD, uvedla stavební firma. Podle té je současná mediálně vyhrocená situace výsledkem bojů o vliv na ŘSD před nadcházejícími volbami.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Na problémy s mosty v Ostravě upozornil letos začátkem srpna na tiskové konferenci ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).