Ústřední téma oprav spočívá podobně jako v předchozím návrhu v odvezení nestabilního materiálu z násypů v okolí mostu, které na mostní konstrukci tlačí a tím ji deformují. Podle dřívějšího vyjádření stavební společnosti jde o opravu za zhruba pět milionů korun. Podle odhadu ŘSD ale kompletní odstranění problémů vyjde alespoň na šestinásobek, uvedl Rýdl.
Hlavním viníkem tak má být takzvaný studený odval, který si do stavby přálo použít samotné ŘSD, který dnes nekontrolovatelně bobtná, argumentuje dlouhodobě Eurovia. Podle Rýdla ale kopané sondy na nejproblematičtějších úsecích dálnice odhalily nejen použití tohoto materiálu ale i řadu dalších příměsí, které by bylo možné charakterizovat jako odpad.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Na problémy s mosty v Ostravě upozornil letos začátkem srpna na tiskové konferenci ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
cfr mal