Prachař: Spojení Brna a Vídně se bude připravovat jako rychlostní

24.09.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. září (ČTK) - Spojení Brna a Vídně bude nadále připravované jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je ale to, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ komunikace, což ale zatím sousední země nechystá. Přípravu rovněž komplikuje skutečnost, že byly zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Na dnešním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) s tím, že zatím se proto bude stavět jen dvouproudý obchvat Mikulova.

Stavět v současné chvíli tento obchvat a následné napojení do Rakouska jako čtyřpruh by bylo podle ministra plýtvání penězi. Podobnou čtyřproudou silnicí, která nikde nezačíná a nekončí, je například obchvat Znojma, který je tak prakticky nejdražší bruslařskou dráhou v zemi. Při vykupování pozemků na jižní Moravě se ale přesto bude počítat s případným rozšířením na čtyřproudou rychlostní silnici.

Ministr tak reagoval na úterní kritiku hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška (ČSSD), podle kterého je současné dvouproudá silnice spojující Brno s Vídní nedostatečná. Podle Haška zástupci obou měst trvají na mezivládní úmluvě ČR a Rakouska z roku 2009 o vybudování dálnice.

V Rakousku takzvaná severní dálnice končí u obce Schrick. Další dálniční úsek Schrick - Poysbrunn by mohl být hotový v letech 2016 až 2017 a odsud na české hranice povede pouze dvouproudá silnice, uvedl na nedávném setkání s Prachařem dolnorakouský hejtman Erwin Pröll.

Ministr se s jihomoravským hejtmanem neshodnou na hodnocení dopravní intenzity na trase mezi Brnem a Vídní. Zatímco Hašek tvrdí, že nápor tranzitní dopravy je obrovský. \"Cesta vede od Polska a ze severu Moravy až do Rakouska a Chorvatska k moři a já bych si netroufl tvrdit, že stačí dvouproudová silnice,\" uvedl Hašek.

Podle Prachaře má ale výrazně větší problém s intenzitou dopravy v hustě obydlených oblastech rakouská strana. České republiky se to nedotýká až tak výrazně, protože valná většina této komunikace prochází mimo obydlená území. Jedinou výjimkou je právě Mikulov, zopakoval dnes Prachař.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK