Stavět v současné chvíli tento obchvat a následné napojení do Rakouska jako čtyřpruh by bylo podle ministra plýtvání penězi. Podobnou čtyřproudou silnicí, která nikde nezačíná a nekončí, je například obchvat Znojma, který je tak prakticky nejdražší bruslařskou dráhou v zemi. Při vykupování pozemků na jižní Moravě se ale přesto bude počítat s případným rozšířením na čtyřproudou rychlostní silnici.
Ministr tak reagoval na úterní kritiku hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška (ČSSD), podle kterého je současné dvouproudá silnice spojující Brno s Vídní nedostatečná. Podle Haška zástupci obou měst trvají na mezivládní úmluvě ČR a Rakouska z roku 2009 o vybudování dálnice.
V Rakousku takzvaná severní dálnice končí u obce Schrick. Další dálniční úsek Schrick - Poysbrunn by mohl být hotový v letech 2016 až 2017 a odsud na české hranice povede pouze dvouproudá silnice, uvedl na nedávném setkání s Prachařem dolnorakouský hejtman Erwin Pröll.
Ministr se s jihomoravským hejtmanem neshodnou na hodnocení dopravní intenzity na trase mezi Brnem a Vídní. Zatímco Hašek tvrdí, že nápor tranzitní dopravy je obrovský. \"Cesta vede od Polska a ze severu Moravy až do Rakouska a Chorvatska k moři a já bych si netroufl tvrdit, že stačí dvouproudová silnice,\" uvedl Hašek.
Podle Prachaře má ale výrazně větší problém s intenzitou dopravy v hustě obydlených oblastech rakouská strana. České republiky se to nedotýká až tak výrazně, protože valná většina této komunikace prochází mimo obydlená území. Jedinou výjimkou je právě Mikulov, zopakoval dnes Prachař.