Největší na trhu zůstává jeden z nejstarších virtuálních operátorů Blesk Mobil, který měl v létě 350.000 zákazníků. Služby nabízí v síti O2, stejně jako druhé Tesco Mobile, které tento týden oznámilo 200.000 klientů. Na třetím místě se pohybuje Mobil.cz, který již prodal služby v síti T-Mobilu 150.000 zákazníků.
Stotisícovou hranici má na dosah i společnost GTS, která poskytuje velkoobchodní služby virtuálního operátora dalším menším hráčům. GTS využívá rovněž infrastrukturu T-Mobilu. Ke stovce nemá daleko ani Sazka Mobil, který minulý týden po sedmi měsících provozu oznámil 85.000 klientů a stal se tak největším virtuálem v síti Vodafonu.
Vysoké tempo letos nasadil například Tesco Mobile, který jen od března získal 120.000 zákazníků. \"Když jsme letos překonali stovku, měli jsme 200.000 zákazníků jako jakousi pomyslnou metu. A tu jsme nyní zdolali mnohem rychleji, než jaké byly původně naše plány,\" uvedl šéf marketingu Branko Gugleta. Roste i Mobil od ČEZ s aktuálními 80.000 zákazníky, což je o 50.000 více, než na začátku roku. Do konce roku chce dosáhnout 100.000 uživatelů.
Mobilní virtuální operátoři začali vznikat po náznacích Českého telekomunikačního úřadu, že začne tuzemský mobilní trh kvůli omezené konkurenci regulovat. Opatřením měla být právě povinnost zveřejnit velkoobchodní nabídku, která by umožnila přístup nových hráčů k infrastruktuře operátorů.
V současnosti je podle evidence ČTÚ na trhu téměř osm desítek virtuálních mobilních operátorů. Ceny mobilního volání u virtuálních operátorů se nejčastěji pohybují kolem 1,50 až 2,50 korun za minutu.
jsa mal