\"Ministerstvo dopravy pod Antonínem Prachařem nezvládá organizaci rekonstrukce D1, zrušilo stavbu dálnice R52 na Vídeň, prochází neustálými personálními výměnami, nezvládá vybrat provozovatele mýta a neustále odkládá otevření železnice konkurenci,\" shrnul důvody kritiky ze strany ODS Stanjura.
Prachaře v minulých dnech kritizovala i opoziční TOP 09. Navrhla vznik vyšetřovací komise, která by měla prověřit zadávání veřejných zakázek v oblasti dopravy. Spolu s ODS kvůli tomu požádá o svolání mimořádné schůze Sněmovny.
Prachař se dnes proti některým kritickým hlasům ohradil. V případě spojení Brna a Vídně uvedl, že bude i nadále připravované jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je ale to, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ komunikace, což ale zatím sousední země nechystá. Přípravu podle Prachaře rovněž komplikuje skutečnost, že byly zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Zatím se proto bude stavět jen dvouproudý obchvat Mikulova. Kvůli tomu ministra kritizoval i hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek (ČSSD).