Za ekonomický stav Českých aerolinií jsou podle Babiše odpovědné předchozí vlády ČSSD a ODS. Zároveň připomněl, že stát v dopravci drží pouze pětinový podíl, a jeho vyjednávací pozice tak není vůči ostatním akcionářům příliš silná. Za to podle něj nese odpovědnost kabinet expremiéra Petra Nečase, který umožnil společnosti Korean Air při nákupu 44 procent akcií ČSA využít opci na odkup dalších akcií vlastněných státem.
Opačný názor na loňskou dohodu s korejským dopravcem má Babišův předchůdce na ministerstvu financí v Nečasově vládě Miroslav Kalousek (TOP 09). Podle něj bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. \"Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety,\" řekl ČTK Kalousek. Dodal, že největší hospodářský propad aerolinie zaznamenaly za vlády Stanislava Grosse (ČSSD).
České aerolinie patří mezi nejstarší letecké přepravce, v poslední době ale měly velké hospodářské těžkosti, které vyústily až v loňský prodej velké části akcií firmy do rukou Korean Air. V roce 2010 čítala flotila ČSA pět desítek letadel a aerolinie zaměstnávaly zhruba 3300 lidí. Ke konci letošního srpna zaměstnávaly ČSA podle mluvčího aerolinek Daniela Šabíka více než 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčí a téměř 270 pracovníků v administrativě. V současnosti se ČSA chystají propouštět 70 pilotů, 150 palubních průvodčích a asi 60 administrativních pracovníků. Odbory zastupující palubní průvodčí už na situaci reagovaly vyhlášením stávkové pohotovosti.
Pokud Evropská komise a antimonopolní úřady v Izraeli, Rusku a na Ukrajině posvětí prodej 34 procent akcií ČSA tuzemské společnosti Travel Service, bude největším akcionářem tuzemských aerolinií korejský dopravce Korean Air se 44 procenty. Stát prostřednictvím Českého Aeroholdingu bude držet 19,74 procenta a 2,26 procenta připadne na Českou pojišťovnu.
Vloni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun.