\"I nadále ale budou pokračovat práce ve středním dělícím pásu, kvůli kterým budou jízdní pruhy posunuté směrem ke krajnicím. Zatím není jasné, jak dlouho toto omezení potrvá. Termín pro odevzdání stavby je ale pro všechny budované úseky shodný, a je to konec října,\" řekl ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Do neděle 28. září by měly být také ukončeny práce v úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, uvedlo ŘSD. Na rozdíl od výše uvedené stavby ale zde stále chybí dodělat druhou polovinu dálnice a stavební práce tak budou pokračovat i napřesrok.
Stavební stroje by se ihned po dokončení prací na uvedených úsecích měly přesunout na třetí stavbu, kterou je úsek mezi Loktem a Hořicemi. U něj předpokládá ředitelství dokončení pokládky nového povrchu v polovině října.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.
Vloni se začalo s modernizací celkem čtyř úseků. Nyní už je zřejmé, že dva z nich nebudou dokončeny včas a protáhnou se do příštího roku. Kromě úseku Lhotka - Velká Bíteš jde rovněž o úsek Větrný Jeníkov - Jihlava.