\"Naše hospodářství jsou velice silně propojena. Je možné říci, že pokud se daří dobře českému hospodářství, tím více roste intenzita hospodářských vztahů s Rakouskem,\" řekl Miller.
Rakouské firmy do Česka dováží zejména stroje a dopravní prostředky. Toto zboží tvoří asi třetinu všech dodávek. Dopravní prostředky dominují také českému exportu do Rakouska.
Podle Millera obchod mezi oběma zeměmi příliš nekomplikuje fakt, že zatím chybí dálniční spojení mezi Vídní a Brnem. \"Samozřejmě, pokud by spojení bylo, byl by obchod jednodušší, ale vážnější komplikace to není,\" uvedl Miller.
Spojení Brna a Vídně bude podle ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) nadále připravováno jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je to, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ silnice, což zatím sousední země nechystá. Přípravu komplikuje i to, že byly zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Prachař minulý týden uvedl, že zatím se proto bude stavět jen dvouproudý obchvat Mikulova.
Rakousko dál zůstává třetím největším zahraničním investorem v Česku po Německu a Nizozemsku. Loni rakouské firmy v tuzemsku investovaly 1,14 miliardy eur (31 miliard Kč), což je třikrát více než o rok dříve. Od roku 1990 v ČR investovaly už 14 miliard eur. \"Pořád platí, že ČR je pro nás hlavním partnerem ve střední a východní Evropě a šestou nejdůležitější zemí celosvětově,\" uvedl Miller. Podle něj má v Česku své pobočky 1800 rakouských firem. Velmi silné zastoupení mají zejména firmy z oblasti finančních služeb a výrobního sektoru.