\"Zpomalení začalo před dvěma lety. Ještě před třemi lety nám tu zákazníci skoro klečeli a žádali nás o dodávky parních turbín,\" uvedl Šmondrk. Podle něj neví indický trh, co má dělat. \"Přicházejí obnovitelné zdroje, otázky jak dál s jádrem a uhlím. Investoři jsou hrozně nejistí,\" řekl. Myšlenka postavit továrnu v Indii podle Šmondrka ale nezmizela. Vzhledem k situaci na energetickém trhu, který dnes není v růstu, ale je spíš v očekávání, jsme tyto aktivity zamrazily, uvedl.
Podle ředitele pro nové projekty Radka Trněného utlumila firma svoji samostatnou aktivitu. \"V námi vybrané lokalitě v Čennaí to skončilo a nepokračujeme tam dál,\" uvedl. S jihokorejským mateřským koncernem vede plzeňská firma strategické diskuze o tom, zda továrnu nepostaví on. \"Doosan tam má také svoje, možná ještě ambicióznější plány. Primárně to tedy nyní řeší oni a my sledujeme, do jaké míry to bude vhodné pro nás,\" vysvětlil. Doosan, který má v Indii továrnu na výrobu kotlů, je na indickém trhu stále velmi úspěšný. Podmínkou některých kontraktů ale je, aby byly turbíny vyrobené v Indii. Navíc na dovoz energetického zařízení má asijská země vysoké clo. \"Bude to teď na rozhodnutí mateřské společnosti. Očekáváme ho někdy v příštím roce,\" uvedl Trněný.
Doosan Škoda Power, jeden z pěti nejsilnějších světových výrobců turbín, chtěl také díky nové továrně v Indii výrazně zvýšit své tržby, které letos dosáhnou zhruba 8,5 miliardy korun. V Indii máme nyní asi 50 obchodníků a konstruktérů v New Dillí a v Čennaí. V Indii má Škodovka i Doosan, podobně jako v Číně, velmi dobrý zvuk, řekl Šmondrk.
Plzeňský podnik jednal o stavbě nové továrny na výrobu a montáž turbín za miliardu korun od roku 2006. O dva roky později záměr na čas \"usnul\" kvůli hledání strategického partnera strojíren.