Firma stanovila cenu svých akcií v primární emisi na 21,50 eura. Dnes jejich kurz zahájil vzestupem o 12 procent nad 24 eur a později se ustálil kolem 22 eur. Zalando získala prodejem akcií 605 milionů eur a chce je investovat do nových technologií a expanze na další trhy.
Vstup akcií Zalanda na burzu je jednou z primárních emisí mladých internetových firem, které doufají, že se svezou s úspěchem emise největšího čínského prodejce Alibaba na newyorské burze. Ten získal vydáním akcií před dvěma týdny asi 25 miliard dolarů, což byla největší primární emise v historii.
Zalando vznikla před šesti lety a inspirovala se americkým internetovým prodejcem Zappos.com, který nyní patří společnosti Amazon. Firma se koncentruje na Německo, Rakousko a Švýcarsko, kde vidí ohromný potenciál růstu. Podle firmy se internetový prodej oděvů v těchto zemích podílí na celkovém objemu evropského trhu módy ve výši 420 miliard eur jen 0,5 procentního bodu.
Po emisi Zalanda vstoupí na frankfurtskou burzu hned ve čtvrtek \"inkubátor\" internetových firem Rocket Internet, z jehož stáje vzešla i Zalando; následovat budou emise řady dalších firem z oboru internetového prodeje. Rocket Internet chce získat prodejem akcií 1,5 miliardy eur.
Zalando v prvním pololetí zvýšila tržby o 30 procent na 1,05 miliardy eur. Poprvé od založení také vytvořila malý zisk. Firma plánuje expanzi na další trhy, včetně zemí východní Evropy.
Největším akcionářem Zalanda je švédská investiční společnost Kinnevik, která bude mít po emisi ve firmě podíl 32 procent. Rocket Internet vlastní v Zalandu 15 procent.