ÚOHS se zakázkou s předpokládanou hodnotou 637 milionů korun zabýval více než rok. Důvodem byl podnět společnosti Eurovia. Poprvé o chybách ŘSD rozhodl letos v dubnu, nyní závěry svých podřízených potvrdil i Rafaj.
Podle antimonopolního úřadu ŘSD chybovalo při posouzení původně vítězné nabídky. \"Mimořádně nízká nabídková cena nebyla zdůvodněna objektivními příčinami,\" uvedl ÚOHS v rozhodnutí. Postup ŘSD mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS hodnocení nabídek zrušil.
S výstavbou v úseku Velká Bíteš - Devět křížů se původně nepočítalo. Zakázka byla vypsána před dvěma lety. O modernizaci úseku rozhodlo ministerstvo dopravy v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.
OHL ŽS a Alpine Bau opravuje na Vysočině ještě úsek dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Podle dřívějších informací opravy zřejmě neskončí dříve než v polovině příštího roku. Zpoždění prací se podle ŘSD včetně zimní technologické přestávky pohybuje kolem 200 dní. Firma OHL ŽS se hájila tím, že zdržení nastalo kvůli špatnému stavu podloží.