V Plzni skončila stavba nového mostu, zlepší průjezd městem

07.10.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 7. října (ČTK) - V Plzni skončila dvouletá stavba nového mostu v Jateční ulici. Jde o investici za 315 milionů korun, kterou podpořila EU. Nový most, který byl provizorně otevřen už koncem června, odvede z centra Plzně část osobních aut mířících z Prahy na Karlovy Vary a Most a propojí velké čtvrti Doubravka a Severní předměstí, tedy Lochotín. Dnes byl otevřený opravený vedlejší Masarykův most pro pěší a cyklisty a všechny navazující silnice a cyklostezky. ČTK to řekl šéf krajské správy a údržby silnic (SÚS) Pavel Panuška.

\"Doprava se zrychlí, bude bezpečnější,\" uvedl hejtman Václav Šlajs (ČSSD). Spolu s primátorem Martinem Baxou (ODS) dodali, že klíčovou stavbou v Plzni bude dokončení západního okruhu, jehož první část otevřel kraj a město v září. \"Teorie, že okruh vyvede většinu vozidel z Plzně, ale není pravdivá\" uvedl Šlajs. Plzeň podle něj otřebuje průtah městem, který připravuje státní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Hlemýždí tempo automobilů z Lochotína do centra a zpět je nedůstojné, dodal.

Po Jateční se jezdilo šest let po provizorní ženijní konstrukci, kterou už silničáři odstranili. \"Úzkým profilem patřila k místům s největšími dopravními problémy v Plzni,\" řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD). Úsekem silnice II/231 jezdí v obou směrech přes 20.000 vozidel denně, Jateční patřila k ulicím s největší nehodovostí v Plzni.

\"Most je nesmírně důležitý pro nedalekou fakultní nemocnici. Posilujeme zdravotnickou záchrannou službu tak, aby se dostala k pacientovi dříve. Nová silnice transport pacienta ještě zrychlí,\" řekl ředitel nemocnice Václav Šimánek.

Podle vedoucího krajského odboru dopravy Jaroslava Vejpravy odlehčil most velmi frekventované Karlovarské třídě. Problémem ale zůstala \"myší díra\", tedy železniční viadukt. Velký význam má nový most a silnice i pro MHD. Vede tudy nejvytíženější autobusová linka 30, která denně přepraví téměř 7000 lidí. Most je deset metrů nad hladinou a odolá i velké vodě, která lokalitu při záplavách trápila.

Na 124 metrů dlouhý most s 1,1 kilometru dlouhou navazujících komunikací dal kraj s EU 230 milionů korun a 85 milionů město. Osobní vozy jedou na Most a Karlovy Vary přes nový kruhový objezd a podél Boleveckého rybníka, kamiony musí odbočit na kruhové křižovatce na Bílou Horu. ŘSD připravuje u rybníka novou silnici městského okruhu, která naváže na nový most.

Jateční ulice byla v místě mostu přes Berounku unikátem, a to čtyřmi mosty v těsné blízkosti - novým, provizorním vojenským, železničním a 100 let starým Masarykovým mostem, který byl v roce 2008 kvůli havarijnímu stavu uzavřen.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK