Průměrný klient dal ve 3. čtvrtletí za služby banky o korunu více

10.10.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 10. října (ČTK) - Průměrný klient zaplatil ve třetím čtvrtletí za užívání bankovních služeb 183 Kč, což je o jednu korunu více než v předchozím čtvrtletí a o čtyři koruny více než na začátku roku. Vyplývá to z Klientského indexu, který na základě vyplněného kalkulátoru pravidelně sestavuje server Bankovnipoplatky.com.

Za nárůstem Klientského indexu je především doba letních prázdnin, a s tím spojený zvýšený počet operací než nabízí \'balíček\', který mají klienti zdarma v rámci vybraného produktu. Nejvíce klienti vybírají z bankomatů nad počet výběrů zdarma. Dále šlo o výběry z bankomatů v zahraničí, které jsou zpoplatněny vyšší částkou nebo i procentem z vybrané částky. Dalším důvodem byl výběr hotovosti z bankomatů cizích bank v ČR a neefektivní využívání služeb bank.

V pořadí jednotlivých účtů se poprvé na prvním místě umístila Equa bank s Běžným účtem, kde aktivní klienti zaplatili sedm Kč. Druhé místo obsadila Air Bank s Malým tarifem, kde byly průměrné měsíční náklady 26 Kč. Na třetí a čtvrtou pozici se posunula Fio s Běžným účtem a mBank s mKontem. U obou se zvýšily průměrné měsíční náklady na 46 Kč a 57 Kč. Nově se prosadila i Zuno s Účtem, kde průměrně klienti v tomto čtvrtletí zaplatili 86 Kč za měsíc.

Kalkulátor sleduje podrobně chování klientů. Nejde tedy jen o to, u jaké banky jsou, ale hlavně kolikrát danou službu užijí. Díky tomu je celkový poplatek klienta ovlivněn nejen tím, jak drahou banku má, ale především tím, jak se v ní chová. Pokud je někdo aktivní, tak v průměrně drahé bance platí měsíčně stokoruny. Jestliže někdo banku prakticky neužívá, tak i v drahé bance se může dostat pod 100 Kč měsíčně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK