Odstraňování uzavírek souvisí s přípravou komunikace na nadcházející zimní období a zimní údržbu. \"Rekonstrukce úseku Větrný Jeníkov - Jihlava proběhla bez problémů, nyní silničáři dokončují poslední kontroly a přípravy na otevření úseku. Postupně bude docházet ke zprovoznění dalších modernizovaných úseků dálnice D1. Na dva z nich se zhotovitelé musí vrátit opět na jaře a práce by měly skončit do poloviny příštího roku,\" uvedla Soňa Křítková, pověřená vedením ŘSD.
Druhá polovina dálnice (jízdní pás ve směru na Prahu) v úseku Větrný Jeníkov - Jihlava bude podle Ředitelství silnic a dálnic bez omezení průjezdná od 20. října.
Ke konci měsíce října by rovněž mělo zmizet omezení na pravém jízdním pásu dálnice mezi Šternovem a Psáři, zmizet by mělo i omezení mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Úsek Loket - Hořice, kde ještě v současné době probíhá pokládka nového cementobetonového krytu v levém jízdním pásu, bude bez dopravních omezení koncem listopadu, uvedlo ŘSD.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.