Náměstek pražského primátora Jiří Vávra odpoledne uvedl, že rozhodnutí antimonopolního úřadu řeší právníci. Na základě jejich doporučení město rozhodne, jak bude postupovat. Pokud verdikt ÚOHS bude platit, Praha zadá zakázku opět Pražským službám přímo v rámci jednacího řízení bez uveřejnění. V opačném případě bude odpad svážet od listopadu do konce roku 2015 TSK. \"Problémy se svozem odpadu rozhodně nenastanou,\" řekl Vávra.
Praha jako většinový vlastník Pražských služeb přistoupila k vyčlenění části firmy poté, co se jí nepodařila měsíce připravovaná akvizice na její úplné ovládnutí. Zhruba pětinový podíl PSAS nakonec získala společnost EP Industries Daniela Křetínského. Ta jako minoritní akcionář s pachtem nesouhlasí. Dnes uvedla, že nejnižší možnou cenu za svoz odpadu pro Pražany je možné určit pouze na základě soutěže, tedy vypsáním řádného tendru.
Praha chce zadat lukrativní zakázku TSK přímo, tedy bez výběrového řízení. To lze v souladu se zákonem pouze v případě firmy, kterou město stoprocentně vlastní. TSK, která se nyní ve městě stará o úklid komunikací, tuto podmínku splňuje. Převod části majetku pod TSK vyjde PSAS na zhruba deset až 20 milionů korun. Z pronájmu získají Pražské služby měsíčně asi 42 milionů korun, řekl dnes Vávra.
\"Pacht je pro nás výhodný. Pokud by nebyl, nepostupovali bychom s péčí řádného hospodáře,\" řekl ředitel PSAS Patrik Roman. Podle něj firma na transakci získá asi 42 milionů korun měsíčně.
Za závažné považuje EP Industries další kroky směřující k vyvedení majetku z PSAS a poškození jejich akcionářů. Mluvčí EP Industries Daniel Častvaj připomněl v této souvislosti páteční posudek, na jehož základě má dojít od odkoupení propachtované části závodu společností TSK, a který stanovuje cenu firmy na 2,5 miliardy Kč. Přitom sama PSAS si před několika měsíci nechala udělat jiný posudek, který určil cenu firmy na 4,1 miliardy korun, dodal.
TSK má od začátku listopadu nově svážet i odpad z městských částí Praha 2, 3, 8, 9, 10 a Praha 14, kde dosud služby zajišťovali subdodavatelé, mimo jiné Křetínského AVE. Praha tvrdí, že obyvatelé města změnu nijak nepocítí, má prý dostatek vozů i zaměstnanců.