\"Příští rok chceme na domácím trhu zvýšit prodej fabií o 30 procent. Nová Fabia tak bude atakovat pozici druhého nejprodávanějšího rapidu,\" uvedl Vlček.
Motorističtí experti hodnotí jízdní vlastnosti nové Fabie většinou kladně. Podle Radka Pecáka ze serveru Aktuálně je podvozek naladěný měkčeji než u předchozí generace a méně ostře působí i brzdy. \"Odpovídá to tomu, že se chce Škoda profilovat jako výrobce rodinných aut,\" uvedl. Velký pokrok představuje technologie MirrorLink, která umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na centrálním displeji vozu. U Škody se objevila poprvé.
\"Nová Fabia je komfortnější než předchůdce a má jeden z nejlepších podvozků ve své třídě,\" dodal motoristický redaktor Radiožurnálu Petr Jansa. Optimální kombinací je podle něj motor 1,2 TSI s převodovkou DSG, ale bude záležet na preferencích zákazníků a kupce si jistě najdou i slabší motorizace. Slabin podle něj na autě mnoho není, zmínil například malé zpětné zrcátko či absenci pevné navigace, kterou nahradila mobilní aplikace.
Základní cena třetí generace Škody Fabia bude začínat na 234.900 Kč, což je stejně jako startovací ceníková cena předchozí verze. Tu lze ale v rámci akce pořídit až o 15.000 Kč levněji. Škoda u nové Fabie čeká největší zájem o verzi Active s lepší výbavou v balíčku Plus, která vyjde minimálně na 239.900 Kč.
Součástí výbavy Active Plus je mimo jiné klimatizace, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, šest airbagů, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, ESC s multikolizní brzdou nebo centrální zamykání. Na výběr bude celkem sedm motorů. Kufr hatchbacku má objem 330 litrů a je tak největší ve třídě.
Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za Octavií. Od roku 1999 se prodalo přes 3,5 milionu vozů, z toho 450.000 v Česku. Končící druhá generace se bude vyrábět do konce roku.
jsa ank