\"Ministerstvo nás na nutnost notifikace předpisů Evropskou komisí upozorňovalo. Nicméně náš právní názor je odlišný, podle nás se nás to netýká. Notifikace slouží k ochraně volného pohybu zboží a služeb, podle nás stavba není výrobek jako takový, navíc má směrnice omezenou teritoriální působnost,\" prohlásil Hnilička na semináři. MMR přitom Praze nařídilo 60denní lhůtu pro zjednání nápravy, samotná notifikace přitom podle spoluautora předpisů trvá 90 dnů.
\"Notifikovat se navíc dá pouze předpis, který je před schválením, a ne takový, který už je schválený. My nevíme, co se má teď dít. I kdybychom připustili spuštění notifikace, tak co by v takovém případě v Praze platilo. Stará vyhláška by ´oživit´ nešla,\" upozornil na možnou překážku Hnilička.
Resort navíc do výzvy připojil také tři připomínky týkající se obsahu nového předpisu, například jiné požadavky pro denní světlo či oslunění, které PSP zmírňují. \"Přijde mi trochu zvláštní, že nám to ministerstvo vytýká teď a neřeklo nám to před tím. Je škoda, že s tím nepřišlo, když se to projednávalo, protože bychom se jimi určitě zabývali,\" uvedl Hnilička, podle nějž jsou navíc některé z nových požadavků MMR lehce splnitelné. \"Nejlepší by bylo zapracovat je do stavebních předpisů až po určité době fungování formou novelizace,\" dodal spoluautor PSP.
Pražské stavební předpisy připravoval zhruba stočlenný tým kolem dvou let. Od ledna letošního roku byl text veřejně přístupný na internetu. V rámci veřejného projednávání obdrželi autoři 1744 připomínek. Dokument, je prováděcím předpisem ke stavebnímu zákonu, určuje podmínky, za kterých se může v hlavním městě stavět. Pražští radní ho schválili letos v červenci, platit začal od 1. října. Před volbami se kolem předpisů strhla velké debaty. Proti předpisům, které mimo jiné regulují reklamu ve městě, se postavila firma BigBoard. Naopak architekti přijetí předpisů přivítali.
Podle předpisů nebudou moci vznikat nové samostatně stojící billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních předpisy nastavují pravidla výšky budov, omezují rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostňují zástavbu proluk a nevyužívaných území.