Soud prohlásil, že počet podpisů pod peticí je dostatečný a magistrát chyboval, když některé vyřadil.
Podle Patrika se bude přípravný výbor snažit domluvit s novou politickou reprezentací města na tom, aby uznal výsledky referenda za závazné i v případě, že nebude účast zákonem požadovaných 35 procent. V koalici jsou totiž zelení, kteří se stavěli za referendum, stejně tak je později prosazoval i lídr Žít Brno Matěj Hollan. Lidovci byli spíše proti, názor ANO nebyl jednoznačný. \"Myslím, že by bylo vhodné posunout hranici třeba k 25 procentům. Nemá smysl dělat referendum, které by bylo již podruhé neplatné,\" připomněl Patrik hlasování z roku 2004. Tehdy sice drtivá většina občanů hlasovala proti odsunu nádraží, nicméně účast byla nízká. Pokud by se tedy podařila dohoda s městem, mohli by občané k urnám někdy v následujícím půl roce.
Druhou variantou je posunutí plebiscitu až na podzimní termín krajských voleb v roce 2016. V takovém případě by byla větší pravděpodobnost, že bude hlasovat aspoň 35 procent Brňanů.
Jaký bude postoj nové koalice k poloze nádraží, se teprve ukáže. Ta si však do dohody o koaliční spolupráci dala stanovisko, že se počká na dopracování studií proveditelnosti a poté má začít odborná diskuse se zapojením veřejnosti. Zároveň však dohoda hlásá, že se upřednostní ta varianta, které se dostane maximální podpory ze strany státu a evropských fondů. \"Je jasné, že studie proveditelnosti dopadne ve prospěch odsunutého nádraží,\" je přesvědčený Patrik, ač studii zpracovávají nezávislí odborníci. Navíc srovnávací studie už ukázala, že jak varianta odsunutého nádraží, tak možnost nádraží pod Petrovem je možná.
Nová koalice chce také aktualizovat územní plán a zanést do něj obě možné varianty, zatím je v územním plánu pouze varianta odsunutá, kterou město dlouhodobě prosazovalo.
V referendu by se však mělo hlasovat nejen o poloze nádraží, ale také o tom, zda lidé chtějí, aby se modernizace nádraží určila prostřednictvím otevřených návrhových soutěží. Druhá z otázek podle náměstka primátora Roberta Kotziana (ODS) vrací celý projekt do bodu nula.
Modernizace brněnského nádraží je nutná, protože už nedostačuje kapacitou v době dopravní špičky. Evropská unie navíc Brno umístila na křižovatku plánovaných železničních transevropských koridorů, ovšem aby to tak zůstalo, musí mít Brno nové nádraží.