Za leden až září stoupla výroba osobních aut v Česku proti loňsku o 12,2 procenta na 936.151 vozů. Podíl víc než 60 procent měla Škoda Auto, následuje Hyundai s téměř 25 procenty a TPCA se skoro 15 procenty.
Výroba 1,2 milionu osobních aut by znamenala překonání rekordu z roku 2011. Podle Jahna je důležité zachovat vysokou produkci tuzemských automobilek i v budoucnu. K tomu podniky potřebují stabilní prostředí a zároveň podporu státu v oblasti technického vzdělávání, protože podle Jahna hrozí, že v budoucnu nebude dostatek kvalifikovaných pracovníků.
Podle Jahna automobilky chápou snahu EU chránit životní prostředí tlakem na snižování emisí motorových vozidel. Výrobci se ale již dostávají na hranici fyzikálních zákonů. Automobilky podle něj splní požadavek na snížení průměrných emisí CO2 v roce 2020 na 95 g/km, ale za cenu vysokých investic. \"Stále se zaměřujeme na vývoj alternativních pohonů, ale možná by bylo dobré věnovat stejnou pozornost i vývoji nových alternativních paliv,\" podotkl.
jsa rot