Stevardi a letušky se k případné stávce vyjadřují od minulého týdne. I v případě, že by se pro zahájení protestu vyslovila většina z nich, zahájení stávky by to automaticky neznamenalo, upozornila Posová. Hlasování má podle ní pouze odborům udělit mandát od zaměstnanců takovýto krok při vyjednávání s vedením firmy využít.
Posádky letadel protestují proti snižování platů a ohlášenému propouštění ve společnosti, které má podle návrhu vedení postihnout téměř třetinu pilotů a 172 ze zhruba 400 palubních průvodčích. Zatímco letušky a stevardi vstoupili kvůli změnám v ČSA do stávkové pohotovosti, piloti takový postup zatím nechystají a omezují se na jednání s vedením firmy.
Podle předsedy představenstva mateřského Českého Aeroholdingu Václava Řehoře potřebují ČSA finanční injekci ve výši zhruba 20 milionů dolarů (440 milionů Kč) během následujících šesti měsíců. Po navýšení kapitálu a po snížení provozních nákladů, které je součástí restrukturalizačního plánu, by měl dopravce hospodařit s vyrovnaným výsledkem.
Korejský dopravce získal loni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Od vstupu silného zahraničního dopravce si odborníci slibovali mimo jiné možnost výhodnějších nákupů strojů a služeb nebo vzájemné propojení sítí destinací, které by bylo pro ČSA výhodné. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).
ČSA nyní zaměstnávají 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a téměř 270 pracovníků v administrativě. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím dopravce zaměstnával přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčí. Vloni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun.