Tyto úseky se podle harmonogramu měly modernizovat už letos. Kvůli stížnosti sdružení, že při jejich povolení nebyly dostatečně vypořádány dopady stavby na životní prostředí, byly stavební práce odloženy na příští rok. Podobné argumenty uvedlo hnutí i v případě nejnovějšího úseku z Psářů do Soutic.
\"Hlavní důvody zůstávají. Absence stanoviska o hodnocení vlivu na životní prostředí, absence územního rozhodnutí. Zároveň nám není jasné, zdali použitá metoda oprav byla zvolena optimálně a transparentně za účasti odborníků, nebo zvítězil lobbismus,\" uvedl Patrik.
Děti Země se v minulosti přiklonili k lacinější, ale méně trvanlivé opravě dálnice pomocí takzvané fragmentace, kdy by byl současný materiál dálničního tělesa rozbit na malé části a ty pak přetaženy silnou asfaltovou vrstvou. Stát ale zvolil klasičtější formu opravy spočívající v kompletní výměně dosluhujících betonových desek za nový cementobetonový povrch.
Rozklad Dětí Země vůči stavebním povolení přípravu nové vlny oprav dálnice výrazně zpozdil. Úřad kvůli požadavku musel opětovně obeslat všechny účastníky řízení. Reakce všech orgánů už ministerstvo dopravy v současnosti má, řekl ČTK mluvčí dopravního resortu Tomáš Neřold s tím, že valná většina z nich neměla výhrady k postupu ministerstva, který ekologové napadli. O samotném rozkladu by měla ministerská komise rozhodnout v listopadu, dodal.
Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtveřici úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.