Komise by měla podle její iniciátorky Olgy Havlové (VV, za Úsvit) odpovědět na otázky, jaká pochybení při stavbě vznikla a kdo je způsobil. Dálnice je postavena na špatném podkladu a vlní se, hrozí sesuv opěrných zdí, mosty mohou při větší zátěži spadnout, vyjmenovala Havlová. Za zřízení komise se přimlouval i ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
Jan Birke hovořil za ČSSD o smutné sáze českých dálnic. Vznik komise prý nezpochybňuje, ale potíže jsou i jinde. \"Není to jen zvlněná D47, je tu řada dalších problémů - D1, D3, D8,\" podotkl poslanec. Obává se toho, že z jednání komise by mohly uniknout informace, které by mohly spory ovlivnit.
Spor o vady vypukl v roce 2011, kdy Ředitelství silnic a dálnic nechalo provést na poškozených úsecích kontrolní vrty. Ředitelství tvrdí, že zhotovitel nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Stavební firma Eurovia s tím nesouhlasí a říká, že použitý materiál objednalo ŘSD.
Prachař uvedl, že už byly uzavřeny čtyři arbitráže ohledně valorizací. Právo na vrácení peněz státu je prý promlčeno. Další arbitráže pokračují.
Komise k D47 by měla pracovat půl roku. Bude devítičlenná se zastoupením poslanců že všech sněmovních stran. Nyní se musí naplnit členy, kteří zvolí předsedu a místopředsedu.
V tomto volebním období poslanci založili komisi k případu pražské karty opencard. Zabývá se postupem vyšetřování údajně předraženého projektu pocházejícího z doby, kdy metropoli vedl Pavel Bém (ODS). V případě bylo nepravomocně odsouzeno několik někdejších úředníků a obžalobě čelí většina členů pozdější městské rady. Komise by měla předložit zprávu do konce listopadu.