Bývalý Český Telecom se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když s téměř 3000 podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal.
\"Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom,\" uvedl Rafaj. Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a rovněž aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence.
Tímto jednáním došlo podle ÚOHS k narušení hospodářské soutěže a cenové diskriminací podnikatelských subjektů, které Českým Telecomem uvedené smlouvy neuzavřely.
Podle Rafaje získali jednotliví zákazníci od firmy v dominantním postavení různé slevy či výhody za závazek odebírat služby či předem stanovené množství služeb. \"De facto tedy šlo o zakázané věrnostní rabaty,\" uvedl Rafaj.
Původně firma měla zaplatit 81,7 milionu korun. Krajský soud v Brně ale případ vrátil znovu na ÚOHS. Ten se zabýval znovu především výší a odůvodněním pokuty, kterou původně zvýšil na 93,1 milionu, aby ji koncem roku 2012 upravil na necelých 92 milionů. Soud dnes všechny námitky firmy prohlásil za nedůvodné a rozhodnutí ÚOHS potvrdil.