\"Jde o poslední zahajovanou stavbu III. železničního koridoru (Praha - státní hranice) na západě Čech. Jejím cílem je dosáhnout parametrů tranzitního koridoru, především v požadované prostorové průchodnosti vlaků a odpovídající třídy zatížení nákladních vlaků,\" uvedl. Zvýšení traťové rychlosti se podle něj naplno projeví až po úplné elektrifikaci trati, hlavně na německé straně.
Zahájená stavba modernizuje současné trakční vedení o délce asi 2,5 kilometru na stanici Skalka. Následná etapa až na státní hranici si podle náměstka pro modernizaci SŽDC Mojmíra Nejezchleba vyžádá necelých 200 milionů korun. \"Musí být ale provázána s aktivitami na německé straně, aby se daly trakce smysluplně propojit,\" vysvětlil.
Podle Surého by se měl Chebu jako železničnímu uzlu vrátit jeho důležitý význam, aby tam jezdilo více párů dálkových osobních vlaků než dosud. \"Musí to ale dopravci na obou stranách hranice chtít,\" řekl.
Na jednokolejné trati je od poloviny srpna do poloviny listopadu výluka a vlaky po ní nejezdí. Práce, které už začaly v červenci, budou hlavně na výměnách železničního spodku a svršku, rekonstruuje se kousek trakčního vedení. Upraví se odvodnění a vybuduje nové zabezpečovací zařízení, schválené pro příhraniční tratě mezi Německem a ČR. Stavba zahrnuje také úpravy mostů a propustků. V zářezu před Chebem vyrostou podle Josefa Rezka z OHL ŽS tři kilometry zárubních a opěrných zdí z gabionu, tedy drátokamenné konstrukce, nikoli z betonu.
Akci podpoří z téměř 80 procent evropský operační program Doprava, zbytek poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.
\"Stavba je velmi důležitá kvůli propojení Chebska se spolupracujícím metropolitním regionem Norimberk. Je nutné elektrifikovat celou trať. ČR už je relativně daleko,\" uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).
Podle Nejezchleba už se projektuje také rekonstrukce železniční stanice v Chebu za zhruba půl miliardy korun, která by měla být hotová do pěti let, také s využitím peněz EU.