Za Chebem začala stavba 10 km trati na hranice za 360 milionů Kč

30.10.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Cheb 30. října (ČTK) - Zvýšení rychlosti, kultury i bezpečnosti vlakové dopravy přinese dnes zahájená modernizace desetikilometrové trati z Chebu na státní hranice s Německem. Stavba podpořená evropskou dotací přijde na 360 milionů korun. Klasické soupravy tam budou po dokončení v květnu 2015 jezdit rychlostí 120 km/h. Až německá strana dokončí elektrifikaci až do Marktredwitzu,budou moci vlaky s naklápěcími skříněmi v úseku jezdit až 160 km/h. Současná traťová rychlost je 90 km/h, navíc s řadou omezení, řekl ČTK generální ředitel investorské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.

\"Jde o poslední zahajovanou stavbu III. železničního koridoru (Praha - státní hranice) na západě Čech. Jejím cílem je dosáhnout parametrů tranzitního koridoru, především v požadované prostorové průchodnosti vlaků a odpovídající třídy zatížení nákladních vlaků,\" uvedl. Zvýšení traťové rychlosti se podle něj naplno projeví až po úplné elektrifikaci trati, hlavně na německé straně.

Zahájená stavba modernizuje současné trakční vedení o délce asi 2,5 kilometru na stanici Skalka. Následná etapa až na státní hranici si podle náměstka pro modernizaci SŽDC Mojmíra Nejezchleba vyžádá necelých 200 milionů korun. \"Musí být ale provázána s aktivitami na německé straně, aby se daly trakce smysluplně propojit,\" vysvětlil.

Podle Surého by se měl Chebu jako železničnímu uzlu vrátit jeho důležitý význam, aby tam jezdilo více párů dálkových osobních vlaků než dosud. \"Musí to ale dopravci na obou stranách hranice chtít,\" řekl.

Na jednokolejné trati je od poloviny srpna do poloviny listopadu výluka a vlaky po ní nejezdí. Práce, které už začaly v červenci, budou hlavně na výměnách železničního spodku a svršku, rekonstruuje se kousek trakčního vedení. Upraví se odvodnění a vybuduje nové zabezpečovací zařízení, schválené pro příhraniční tratě mezi Německem a ČR. Stavba zahrnuje také úpravy mostů a propustků. V zářezu před Chebem vyrostou podle Josefa Rezka z OHL ŽS tři kilometry zárubních a opěrných zdí z gabionu, tedy drátokamenné konstrukce, nikoli z betonu.

Akci podpoří z téměř 80 procent evropský operační program Doprava, zbytek poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

\"Stavba je velmi důležitá kvůli propojení Chebska se spolupracujícím metropolitním regionem Norimberk. Je nutné elektrifikovat celou trať. ČR už je relativně daleko,\" uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

Podle Nejezchleba už se projektuje také rekonstrukce železniční stanice v Chebu za zhruba půl miliardy korun, která by měla být hotová do pěti let, také s využitím peněz EU.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK