Publicis uvedl, že za jednu akcii americké firmy nabídl 25 dolarů, což ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií představuje zisk 44 procent. Transakce by měla být dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku. Nabídku podpořilo vedení i dozorčí rada Publicisu i správní rada firmy Sapient, která současně podle agentury Reuters doporučila akcionářům prodat v tendru své akcie.
Generální ředitel Publicisu Maurice Lévy uvedl, že dohoda je součástí snahy o revitalizaci skupiny v době, kdy její čtvrtletní růst příjmů zaostává za konkurenčními firmami WPP a Interpublic. Lévy dává slabý výkon firmy za vinu kocovině po nezdařené \"fúzi rovných\" s druhou největší reklamní agenturou na světě Omnicom. Dohoda byla oznámena v srpnu 2013, letos v květnu však firmy plán na spojení zrušily, protože podle svých slov nebyly schopné překonat neshody ohledně kontroly nad sloučenou skupinou a rozdílné firemní kultury.
Lévy doufá, že Sapient pomůže dostat Publicis zpátky na nohy. \"Poskytne Publicisu napojení na nové trhy a vytvoří nové zdroje příjmů,\" uvedl v prohlášení.
Firma Sapient byla založena v 90. letech minulého století a původně se zaměřovala na tvorbu internetových stránek. Postupem času rozšířila své služby v oblasti marketingu, především prostřednictvím akvizic digitálně zaměřených firem. Vlastní SapientNitro, jednu z několika velkých nezávislých reklamních agentur, kterou nevlastní žádná velká holdingová firma. Jejími klienty jsou Coca-Cola, Target, Audi či Marks and Spencer, napsal list Financial Times.