Prodloužení linek z Prahy na Ostravsko do Košic je nejdůležitější změnou v mezinárodní dopravě. Prodloužit jeden pár spojů se rozhodli všichni tři konkurenční dopravci na trase, RegioJet brněnského podnikatele Radima Jančury už vlaky na trať vypravil od října. O úsek mezi Vídní a Štýrským Hradcem by měly být prodloužené mezinárodní spoje z Prahy. Ty by měly nově jezdit každé dvě hodiny s moderními soupravami Railjet.
Za zrušený Excelsior měl být náhradou noční vlak jezdící mezi Prahou a Starým městem u Uherského Hradiště. Na potřebě nového nočního spoje se shodli zástupci úřadu s veřejností, která se účastnila mimořádné pracovní skupiny. Zavedení spoje ale zastavil nedostatek peněz. Z analýzy vyplynula i malá očekávaná obsazenost spojení a úřad proto raději použil peníze na zlepšení denních spojení, uvedlo ministerstvo.
Do grafikonu se naopak vrátí zrušené spojení z Luhačovic do Otrokovic, posíleny budou ve špičce vlaky jedoucí mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem a obnoven bude i dříve omezený spoj mezi Olomoucí a Šumperkem. Ve všech případech jde o spoje, které na setkání s novináři koncem července prezentoval ministr Prachař. Ten také do nového řádu prosadil, že vlaky pendolino, jedoucí z Prahy do Chebu a Františkových lázní, budou zastavovat v Lázních Kynžvart.
Jízdní řád se v Česku pravidelně mění v polovině prosince a SŽDC změny vyhlašuje vždy 1. listopadu. Tuto praxi kritizuje zejména Svaz cestujících ve veřejné dopravě, který poukazuje na skutečnost, že v zahraničí jsou informace o změnách v jízdním řádu k dispozici s dříve a je tak možné nakupovat jízdní doklady s větším předstihem.