Vedení letiště ještě poslalo na ministerstvo žádost o schůzku. \"Potřebujeme si přesně vyjasnit, v jaké fázi posuzování se nyní nacházíme, co je třeba doplnit a hlavně jak postupovat, aby náš postup byl v souladu se zákonem o posuzování vlivů na životní prostředí a nemohl být nikým označen za nezákonný,\" uvedl Kačur. Podle něj plány zásadně ovlivní i od příštího roku platná novela zákona posuzování vlivů na životní prostředí a na ni navazující chystaná změna stavebního zákona. \"Mohlo by to pro nás znamenat, že kvůli změně legislativy budou následující fáze stavebního řízení žalovatelné, a to by mohlo dále výrazně prodloužit schvalovací proces,\" dodal Kačur.
Ministerstvo zrušilo ekologický posudek k rozšíření letiště v červnu, investor podal proti rozhodnutí rozklad, který komise projednala 9. září a ministru životního prostředí Richardu Brabcovi (ANO) doporučila, aby zrušení ekologického posudku na rozšíření Letiště Vodochody potvrdil. Na oficiální stanovisko měl 60 dní, zamítnutí rozkladu bylo podle Kačura letišti doručeno v pátek.
Kladný posudek vydalo ministerstvo loni koncem října. Obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit, šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8 nebo omezení pro noční lety. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali na 40 podnětů, ho ale ministerstvo letos na jaře prověřovalo. Podle něj posudek obsahoval procesní chyby v oblasti vodního hospodářství a nesprávné navýšení hlukových limitů o takzvanou korekci.
Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá firma Penta. Na letišti by chtěla odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících hlavně nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Letiště mělo fungovat od roku 2016. Investice by měly být až tři miliardy korun.