Hyundai a Kia v listopadu 2012 připustily, že u více než milionu vozů ve Spojených státech a Kanadě chybně uvedly příliš nízkou spotřebu. Rozdíl prý činil nejméně jeden galon na jednu míli (zhruba 3,8 litru na 1,6 kilometru).
Vyšetřování podezřelých údajů o spotřebě trvalo dva roky. Automobilky se na jeho ukončení dohodly s americkým ministerstvem spravedlnosti, Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) a agenturou kalifornské vlády pro čisté ovzduší (CARB).
Případ se týká 1,2 milionu osobních aut a sportovně-užitkových vozů. Automobilky mimo to zaplatí dalších zhruba 50 milionů dolarů na to, aby zabránily podobným pochybením v budoucnosti. Kromě toho přijdou o emisní povolenky odhadem za více než 200 milionů dolarů. Tyto povolenky mohly být prodány jiným výrobcům aut, kteří nesplňují emisní normy.
\"Podniky, které hrají podle pravidel, by neměly soupeřit s těmi, které tato pravidla porušují,\" uvedla představitelka EPA Gina McCarthyová.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.