S konceptem nové generace letounu L-39 přišlo oficiálně Aero na začátku letošního roku. Nyní se pracuje na přesné podobě motoru. \"Několik zemí už o inovovaný letoun projevilo zájem, jednalo se například o země Evropské unie, ale přibyly i některé africké a asijské státy. Nejedná se ale o závazná jednání,\" řekl ČTK Šimek. Podle něj náklady na tento projekt pro Aero představují přibližně miliardu korun. Tržby by mohly činit až čtyři miliardy ročně. \"Pokud bude model úspěšný, dá se předpokládat, že se bude vyrábět i desítky let,\" dodal Šimek. Zahájením výroby vznikne v Aeru také asi 250 nových pracovních míst.
Aero Vodochody vyvinulo vojenský cvičný letoun Aero L-39 Albatros v 60. letech minulého století. Je to nejrozšířenější proudový cvičný letoun na světě, poslední kusy byly vyrobeny na počátku 90. let. L39NG je jeho inovovaný typ. Letadel L-39 Aero Vodochody vyrobilo více než 3000 kusů a používá je až 45 států světa.