\"Se zavřením některého obsahu počítáme,\" řekla Šmuclerová. Konkrétní termín spuštění platební brány nezmínila, pouze uvedla, že vydavatelství zvolí pomalejší cestu, kdy bude volit konkrétní rubriky, článek nebo fotogalerie. Od zpoplatnění společnost neočekává závratné příjmy, důležité podle Šmuclerové bude zvolit správnou cílovou skupinu.
Roman Latuske, generální ředitel Economie, která ke zpoplatnění webu Hospodářských novin přistoupila letos v září, zveřejnil některé dílčí výsledky. Nových platících čtenářů, kteří si objednali digitální předplatné nebo rozšířili dosavadní printové, je podle něj od října 3800, celkem tak vydavatelství má 8200 čtenářů digitálního obsahu Hospodářských novin.
Šéfka Czech News Center uvedla, že společnost počítá s dalším rozšířením značky Blesk do nemediálních aktivit. Po operátoru Blesk Mobil, který má stovky tisíc zákazníků, a nedávném spuštění dobíjecí karty Blesk Peněženka, v příštím týdnu spustí další produkt Blesk Energie, který bude nabízet prodej elektřiny a plynu.
O chystaných aktivitách promluvil i šéf Economie, která se v příštím roce chce zaměřit na větší rozvoj videoobsahu. \"Do videobsahu jsme vstoupili relativně pozdě,\" přiznal Latuske, který je v čele firmy od letošního září. Zvýšení příjmů z videoreklamy by v prvním čtvrtletí příštího roku měly začít přinášet nové tituly, vedle stávající internetové televize DVTV. Tu od letoška pro Economii tvoří tým bývalých redaktorů České televize.
Mediální společnosti do budoucna nevylučují další vlastnické přesuny. Předseda představenstva Mafry Štěpán Košík uvedl, že Agrofert dál sleduje takzvaný akviziční potenciál. \"Sledujeme co se na trhu odehrává,\" řekl bez bližších podrobností. První rok po vlastnické změně podle něj byl důležitý především z hlediska zvýšení efektivity.