Stávka postihne dopravu na celém německém území. Výrazně omezený bude provoz dálkových i regionálních vlaků. Ve velkých městech se pravděpodobně zcela zastaví městská železnice.
Už ve středu odpoledne zahájili stávku strojvůdci nákladních vlaků DB. Je to už šestá stávka na německé železnici od konce srpna a nejdelší v historii DB. Odborový svaz strojvůdců (GDL) si chce touto cestou vydobýt zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby, zároveň usiluje i o posílení svého postavení v rámci koncernu.
GDL zpočátku usiloval o zkrácení pracovní doby strojvůdců z 39 na 37 hodin týdně a žádal zvýšení platů od 1. ledna o pět procent. Nyní se průměrný plat strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36.000 a 46.000 eury (998.000 a 1,27 milionu Kč) ročně. Po ústupcích obou stran v platové oblasti se ale jednání zasekla na sporu o postavení GDL v rámci koncernu.
Svaz žádá, aby ho koncern uznal jako jediného zástupce strojvůdců, průvodčích i zaměstnanců jídelních vozů. Za strojvůdce GDL vyjednává dlouhodobě, zbývající profesní skupiny v rámci DB dosud zastupoval odborový svaz EVG, který má mezi nimi více členů než GDL a celkově zastupuje větší počet zaměstnanců železničního dopravce.